Interim Corporate Reporting & Accounting Manager
Voor een internationale industriële dienstverlener komen wij graag in contact met een interim manager Accounting & Reporting voor de holding. Opdracht is voor minimaal 6 maanden, fulltime (4 dagen bespreekbaar) waarvan 3 dagen op locatie in Noord-Holland.
De opdracht
- Als interim manager geef je leiding aan een team van 4 fte (AP AR).
- Je coördineert het rapportageproces richting aandeelhouders en bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van het jaarverslag.
- Je fungeert als primair aanspreekpunt voor groeps- en wettelijke audits en stuurt op een vlekkeloos auditproces.
- Daarnaast los je complexe accountingvraagstukken op, stel je position papers op en geef je advies bij M&A-gerelateerde projecten.
- Ook draag je actief bij aan de doorontwikkeling van het consolidatie- en rapportageplatform.
Kennis- en ervaringscriteria
- WO opgeleid, bij voorkeur aangevuld met een RA opleiding;
- Kennis van IFRS;
- 10+ jaar relevante ervaring in soort gelijke functie binnen internationale corporate omgeving;
- Diepgaande kennis van M&A-accounting vraagstukken, waaronder Purchase Price Allocation.
- Ervaring met rapportage- en consolidatiesystemen, bij voorkeur OneStream.
- Uitstekende Engelse vaardigheden (schriftelijk/communicatief)
 
 Neem contact met ons op voor kennis- en changeopdrachten. Deskundigheid en kennis voor de cfo, change manager, financieel manager, financieel directeur, financial-, business-, project en groupcontroller, governance-, risk-, compliance-, audit-, IFRS-, AO/IC-, tax-, treasury-, actuarieel, datawarehouse-, informatiemanagement-, ERP- en robotics specialist, planning & control, rapportage- en consolidatie professional, accountant, project- en programmamanager.
