Freelance Programma Manager – ERP & CRM Implementatie (IFS / Salesforce)
Voor een toonaangevende internationale organisatie actief in de productie en distributie zoeken wij een ervaren Interim Programma Manager. Start van de opdracht is medio december voor de duur van minimaal 1 jaar op basis van 4 dagen per week. Op locatie werken is gewenst.
De opdracht
De opdracht
Als Freelance Programma Manager ben jij verantwoordelijk voor de regie, aansturing en realisatie van de volledige ERP- en CRM-implementatie binnen de organisatie. Je leidt het programma vanuit de centrale stuurgroep (bestaande uit de board en senior stakeholders) en bewaakt de samenhang tussen de verschillende deelprojecten: inkoop, verkoop, productie, supply chain, finance en service.
Je borgt voortgang, kwaliteit, risico’s en besluitvorming en zorgt dat de organisatie stap voor stap richting de geplande go-live in oktober 2026 beweegt.
Er is een implementatiepartner betrokken voor IFS, en intern werken diverse projectleiders en proceseigenaren aan de inhoud. Jij brengt structuur, overzicht en bestuurlijke slagkracht in dit complexe traject.
Taken en verantwoordelijkheden
- Leiden en coördineren van het totale ERP-/CRM-programma (IFS en Salesforce).
- Opzetten en bewaken van governance, planning, budget en deliverables.
- Sturen van interne projectleiders en procesteams (inkoop, verkoop, productie, finance, etc.).
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor de stuurgroep en externe implementatiepartner.
- Begeleiden van besluitvorming en escalaties op tactisch en strategisch niveau.
- Rapporteren over voortgang, risico’s en afhankelijkheden aan de board.
- Zorgen voor optimale afstemming tussen business, IT en externe partijen.
- Bevorderen van samenwerking, communicatie en draagvlak binnen de organisatie.
Kennis- en ervaringscriteria
- Ruime ervaring als (interim) Programma Manager bij grootschalige ERP-implementaties.
- Ervaring binnen productie- of distributieomgevingen is een sterke pré.
- Kennis van IFS en/of Salesforce is een must.
- Sterk in stakeholdermanagement, governance en verandercommunicatie.
- Hands-on leiderschap: kan schakelen tussen strategisch overzicht en operationele aansturing.
- Ervaring met samenwerken met externe implementatiepartners.
Neem contact met ons op voor kennis- en changeopdrachten. Deskundigheid en kennis voor de cfo, change manager, financieel manager, financieel directeur, financial-, business-, project en groupcontroller, governance-, risk-, compliance-, audit-, IFRS-, AO/IC-, tax-, treasury-, actuarieel, datawarehouse-, informatiemanagement-, ERP- en robotics specialist, planning & control, rapportage- en consolidatie professional, accountant, project- en programmamanager.