Freelance Manager Planning & Control Cure
Bij één van onze opdrachtgevers, een groot ziekenhuis in de Randstad, hebben wij een mooie opdracht voor een Freelance Manager Planning & Control. We zoeken een echte people manager met ervaring in de zorg (cure) en de inhoudelijke kennis en ervaring die gevraagd wordt om het team tijdelijk aan te sturen en een aantal veranderingen vorm te geven. Start is zo snel als mogelijk op basis van fulltime inzet (minimaal 4 dagen) voor circa 6 maanden.
De opdracht
In deze rol geef je leiding aan een team van circa 15 hoogopgeleide business controllers en financieel specialisten. Je waarborgt de continuïteit van de afdeling, creëert structuur en overzicht en zorgt voor een stabiele en professionele uitvoering van de integrale planning & control-cyclus. De nadruk in deze interim-opdracht ligt op people management: het begeleiden, inspireren en ontwikkelen van professionals binnen een complexe en dynamische zorgorganisatie. Je stimuleert samenwerking, zowel binnen het team als met andere afdelingen en stakeholders, en draagt bij aan een afdeling die professioneel en lerend functioneert. Daarnaast treed je op als sparringpartner voor directie, bestuur en management en bewaak je kwaliteit, integraliteit en voortgang binnen de P&C-cyclus.
Je bent een geboren leider met oog voor mensen en een schakel tussen strategie en uitvoering. Je combineert financiële expertise met ervaring in complexe, maatschappelijke organisaties. Je creëert structuur en richting, weet teamleden te inspireren en te ontwikkelen en schakelt moeiteloos tussen strategisch en operationeel niveau.
Kennis- en ervaringscriteria
- Academisch werk- en denkniveau; afgeronde relevante opleiding. Post-master (RC, RA, MBA) is een pre.
- Ruime leidinggevende ervaring met hoogopgeleide professionals in grote, complexe organisaties.
- Relevante ervaring binnen de zorg, bij voorkeur binnen cure.
- Aantoonbare ervaring met de aansturing van planning & control en/of financiële adviesafdelingen.
- Inhoudelijke en actuele kennis van: Planning & control, financiële advisering, governance.
- Ervaring met het organiseren, structureren en optimaliseren van complexe, afdelingsoverstijgende processen en projecten.
- Ervaring met werken in een matrixorganisatie en het verbinden van mensen, disciplines en teams.
- Strategisch en organisatie-sensitief, met uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
- Ervaring als sparringpartner voor directie en bestuur, met vermogen om te schakelen tussen strategisch en operationeel niveau.

Neem contact met ons op voor kennis- en changeopdrachten. Deskundigheid en kennis voor de cfo, change manager, financieel manager, financieel directeur, financial-, business-, project en groupcontroller, governance-, risk-, compliance-, audit-, IFRS-, AO/IC-, tax-, treasury-, actuarieel, datawarehouse-, informatiemanagement-, ERP- en robotics specialist, planning & control, rapportage- en consolidatie professional, accountant, project- en programmamanager.