Freelance IFS Specialist - Implementatie / optimalisatie / internationaal / hybride
Voor een internationale projectenorganisatie in het midden van het land zoeken wij een ervaren Interim IFS Specialist. Jij gaat zorgen dat het ERP-systeem IFS optimaal wordt ingericht en gebruikt, zodat meerdere entiteiten naadloos aansluiten en betrouwbare managementinformatie beschikbaar komt.
De opdracht
- Optimaliseren en harmoniseren van de IFS-implementatie binnen de organisatie.
- Overzetten van administratieve en operationele processen van de UK-entiteiten naar IFS.
- Zorgen voor correcte inrichting van inkoop-, verkoop-, voorraad- en service/inspectieprocessen.
- Realiseren van betrouwbare rapportages (marges, productcategorieën, etc.).
- Begeleiden, trainen en ondersteunen van medewerkers (zowel in NL als UK).
- Fungeren als sparringpartner voor de opdrachtgever bij keuzes in proces en systeeminrichting.
Kennis- en ervaringscriteria
- Ruime ervaring met IFS (implementatie, inrichting, optimalisatie).
- Ervaring in internationale organisaties met meerdere entiteiten is een pré.
- Begrip van financiële en operationele processen (inkoop, verkoop, voorraadbeheer, service).
- Sterke communicatieve vaardigheden; ( In staat om medewerkers te trainen en mee te nemen.)
- Zelfstandig, analytisch en procesmatig sterk.
- Goede beheersing van het Engels.

Neem contact met ons op voor kennis- en changeopdrachten. Deskundigheid en kennis voor de cfo, change manager, financieel manager, financieel directeur, financial-, business-, project en groupcontroller, governance-, risk-, compliance-, audit-, IFRS-, AO/IC-, tax-, treasury-, actuarieel, datawarehouse-, informatiemanagement-, ERP- en robotics specialist, planning & control, rapportage- en consolidatie professional, accountant, project- en programmamanager.